V.Historic Rallye Kramolín 2015

02.10.2015 10:06

Vážení fanoušci a příznivci Krtek Racing Teamu.

 

O víkendu 26.-27.9.2015 se dvě posádky KRTu zúčastnily tradičního závodu pořádaného RKHA s názvem V.Historic Rallye Kramolín 2015. Závod byl započítáván i do bodování TWRC (Trabant Wartburg Racing Cup) a tomu odpovídala i startovní listina, která čítala necelou desítku dvoutaktních strojů. Jak už tomu zpravidla bývá, tak atmosféra v depu i na trati byla přátelská a posádky si vzájemně pomáhaly jak radou, tak díly. Posádky jedoucí za Krtek Racing Team tentokrát jely s podporou partnerského Waran Rally Teamu, kdy jeho členové zaujali dočasně místa navigátorů. Spolupráce trvá již od začátku letošní sezony a myslím že k oboustranné spokojenosti.

 

Posádka Michal Kotek / Stanislav Bláha - Trabant 601P (skupina H1)

Děkuji dodatečně S.Bláhovi, který na poslední chvíli zastoupil stabilního navigátora J.Cimra. I když je zvyklý v závodním voze spíše držet volant, tak navigování mu šlo bez problémů a takřka nic se mu nedalo vytknout.

Startovali jsme se čtyřkanálovým motorem, který měl za sebou pouze jeden exhibiční závod na LEGENDY 2015. Vše bylo nastaveno, motor zajetý a přesto to nebylo ideální. Hned poránu po prvním projetí vozu jsme řešili natryskování karburátoru díky nízkým ranním teplotám. To z části pomohlo a během dne jsme to ještě jednou přenastavili díky teplotním změnám. Nicméně motor stále nefunguje optimálně. Má sice sílu a slušný zátah, ale aktivní rozsah otáček je někde mezi 4 – 5,5tis což je zoufale málo. Snažili jsme se využít daného nastavení jak možnosti dovolily a odjeli všech osm měřených testů. V předposlední  RZ se nám ještě utrhl výfuk hned za svody, takže výkon ještě klesl a hluk se naopak zvětšil. Dařilo se nám celý den zajíždět stabilně druhé časy za pekelně rychlým J.Formánkem. Stejný časový odstup, který jsme na něho ztráceli, jsme naopak měli i na třetího J.Zajíce. Díky náskoku jsme v posledních testech mohli lehce zvolnit, pošetřit techniku a potěšit oko diváka nějakými „zbytečnými“ smyky. Ve výsledku jsme tedy dosáhli na druhé místo ve třídě H1 a celkové 58.místo ze 105ti posádek.

Onboard RZ3

 

Posádka Veronika Kotková / Bohuslav Řihout - Trabant 601R (skupina P)

Nové složení posádky, nové zkušenosti, nový motor, nové závady. To je stručná charakteristika účinkování na této soutěži. B.Řihout na sedadle spolujezdce, zapůjčený z Waran Rally Teamu, byl pro posádku velkým přínosem. Jeho zkušenosti, rady, zlepšováky ale i veselá povaha přispěla v konečném výsledku ke druhému místu ve skupině P.

Veronika startovala s novou evolucí dvoukanálového motoru. Již při cestě na závod si stěžovala, že motor ve vyšších otáčkách vynechává a nemá ten správný tah. Mechanikům chvilku trvalo než vylučovací metodou diagnostikovali závadu na zapalování. Po opravě již fungoval na 100% a tomu odpovídali i zajeté časy. Ve skupině P si posádka udržovala průběžné druhé místo a stále tu byla šance se posunout na první příčku. Tato šance však zhasla v průběhu šesté RZ, kdy kus před cílem vystřelila svíčka na prvním válci. Posádka i s tímto hendikepem dojela RZ. Mechanici v depu provizorně vůz opravili zapůjčenou hlavou ze servisního vozu. Díky této opravě se podařilo dokončit závod a odvézt si stříbrný pohár ve třídě Pravidelnost. Gratulujeme!

 
Velký dík patří mechanikům Lukáši Hudečkovi a Martinu Kotkovi. Zvládali se starat nejen o teamové vozy, ale sem tam i o vozy soupeřů. Vždy když jsme přijeli do depa, dokázali diagnostikovat a vyřešit technické problémy nebo prostě jen dolít benzín a umýt okna. Každopádně se ani chvilku nenudili. 


 

Zde je několik odkazů na další fotogalerie: Foto Trabanti, fotogalerie 1, fotogalerie 2, fotogalerie 3, fotogalerie 4, Video sestřih-Booba, Onboard KRTek

 

Co říci závěrem? Jsem rád že jsme všichni soutěž zdárně dokončili a dosažené umístění v daných podmínkách považuji za výborné. Škody na technice nejsou nijak zásadní a neměly by bránit účasti v dalším závodě. Tím bude 30.-31.10.2015 Rally Stage Písek III. Známá trať v takřka domácím prostředí. Vypsané třídy sice nejsou Trabantům příliš přívětivé, ale členitá trať je naopak nespornou výhodou. Přijďte nás podpořit a třeba se i svézt při měřených tréningách.

 

Díky za vaši přízeň a podporu a těšíme se na viděnou na dalším závodě sezony 2015.